Fitos de Astano
En 1941 empezan as actividades en Astano. Primeiras instalacións
En 1942 constrúense os Varadeiros
O pesqueiro Comandante Lobo foi o primeiro buque construído en Astano
A botadura foi o 25/8/1942 para o armador "Plana e Cia", cunha eslora de 23 metros e 66 toneladas de peso morto
O seu presuposto foi de 1.185.000 pts. (7.121,99 ). Despois de retirado da pesca, o seu casco serviu de batea
O pesqueiro Tabeirón foi o primeiro buque con casco de aceiro construído en Astano
A botadura foi o 21/11/1945 para o armador "Pesqueros Tabeirones", cunha eslora de 29 metros e 150 toneladas de peso morto
O seu presuposto foi de 1.185.000 pts. (7.121,99 )
En 1945 entrou en funcionamento o primeiro dos Carros Varadeiros para barcos de ata l.000 toneladas de peso morto, os dous restantes termináronse nos anos 1948 e 1949
En 1946 constrúense 5 Gradas para buques con casco de aceiro e 4 para buques con casco de madeira
En 1954 constrúense as dúas naves do Taller de Maquinaria de 112 metros de lonxitude e 24 metros de ancho en formigón armado e cun cerramento totalmente acristalado
En 1955 constrúese o edificio de Oficinas Xerais
En 1956 inaugurábase o Dique 1 de 160 metros de eslora e 24 metros de manga. Empezouse a construír en 1953
En 1957 realízase a ampliación do Taller de Maquinaria encostado ao xa existente
En 1957 constrúese o Taller de Armadores e Gálibos, cunha superficie cuberta que supera os 10.000 m²
En 1958 constrúense as catro naves dos Talleres de Monturas e Plomeros
O cargueiro Río Umia foi o primeiro buque construído en Astano con máis de 100 metros de eslora
A botadura foi o 14/10/1958 para o armador "Naviera Compostela", cunha eslora de 110 metros e 5.010 toneladas de peso morto
O seu presuposto foi de 64.149.000 pts. (385.543,25). Foi despezado en Gadani Beach (Pakistán) o 3/10/1984
En 1959 móntanse 18 Grúas cunha potencia entre 10 a 100 toneladas
En 1960 rematan as obras iniciadas en 1957 das Novas Gradas de 270 metros de lonxitude por 40 metros de ancho. Ao longo do tempo sufriron varias ampliacións ata alcanzar os 336 metros de lonxitude, unha delas de 49 metros de ancho, e a outra de 58 metros de ancho
O petroleiro Campomarino foi primeiro petroleiro construído en Astano
A botadura foi o 27/06/1964 para o armador "CAMPSA", cunha eslora de 64 metros e 1.000 toneladas de peso morto
O seu presuposto foi de 29.593.997 pts. (177.863,50 ). Foi despezado en Barcelona o 13/3/1978
O petroleiro Ildefonso Fierro foi o primeiro petroleiro botado nas Gradas Novas
A botadura foi o 6/6/1966 para o armador "Naviera Fierro", cunha eslora de 230 metros e 60.000 toneladas de peso morto
En 1976 transformouse en buque-almacén no pozo Casablanca (San Carlos de la Rápita). Foi despezado en 1982
O petroleiro Ceuta foi o maior buque construído en estaleiros españois
A botadura foi o 25/4/1967 para o armador "Fletamentos Marítimos", cunha eslora de 265 metros e 91.100 toneladas de peso morto
O seu presuposto foi de 800 millones de pesetas (4.808.096,84 ). Foi despezado en Ulsan (Corea do Sur) o 13/1/1984
O metaneiro Laietá foi o primeiro metaneiro construído en estaleiros españois
A botadura foi o 21/12/1968 para o armador "Naviera de Productos Licuados" (Naproli), cunha eslora de 208 metros e 21.700 toneladas de peso morto. O seu presuposto foi de 2.200 millones de pesetas (13.222.266,30 ).
Nos seus máis de 38 anos de vida non tivo ningún incidente. Foi despezado en Chittagong (Bangladesh) o 4/9/2008
O graneleiro Solares foi o maior buque graneleiro construído en estaleiros españois.
A botadura foi o 9/1/1970 para o armador "Naviera de Castilla", cunha eslora de 254 metros e 65.000 toneladas de peso morto
O 14/7/1986 embarrancou na Isleta (Las Palmas) en 2810N/1524O e foi despezado in situ
O Petroleiro Melilla foi o maior petroleiro construído en estaleiros españois
A botadura foi o 21/8/1970 para o armador "Fletamentos Marítimos" (Marflet), cunha eslora de 290 metros e 162.560 toneladas de peso morto
Foi despezado en Guangzhou (Hong Kong) o 31/12/1988
En 1971 constrúese a Grúa Pórtico, a maior de Europa, cunha capacidade de elevación de 800 toneladas, e con 145 metros de luz e 74,5 metros de altura
En 1971 remata a primeira fase da Cooperativa de Vivendas San Valentín, 384 vivendas en 12 bloques que se empezaron a construír en 1962. En 1972 comeza a construción das 240 vivendas da segunda fase que se remataron en 1975
En 1972 inaugurábase o Dique 2 de 260 metros de eslora e 38 metros de manga e con capacidade para varar buques de ata 80.000 toneladas de peso morto. Empezouse a construír en 1966
O petroleiro Arteaga foi o maior buque da Mariña Mercante española, o maior construído en Europa, e o máis grande do mundo botado en grada inclinada
A botadura foi o 15/4/1972 para o armador "Petronor", cunha eslora de 348 metros e 323.073 toneladas de peso morto
Directivos de estaleiros xaponeses estiveron presentes para ver se rompía na botadura
O seu presuposto foi de 3.250 millones de pesetas (19.532.893,39 ). Foi despezado en Kaohsiung (Taiwán) o 10/6/1983
O petroleiro Al Andalus foi o maior buque da Mariña Mercante española, o maior construído en Europa, e o máis grande do mundo botado en grada inclinada
A botadura foi o 14/11/1974 para o armador "Gulf Oil Corporation", cunha eslora de 363 metros e 362.946 toneladas de peso morto
Foi despezado en Kaohsiung (Taiwán) o 6/3/1985
O petroleiro La Santa María é o maior buque da Mariña Mercante española e o máis grande do mundo botado en grada inclinada, e foi o maior buque construído en Europa
A botadura foi o 12/8/1975 para o armador "Petronor", cunha eslora de 363 metros e 363.150 toneladas de peso morto
O seu presuposto foi de 3.000 millones de pesetas (18.030.363,13 ). Foi despezado en Gadani Beach (Pakistán) o 28/9/1994
O Graneleiro El Dorado foi a derradeira construción convencional de Astano
A botadura foi o 17/09/1986 para o armador "Flynder Shipping", cunha eslora de 265 metros e 148.982 toneladas de peso morto
O seu presuposto foi de 14.450.000 $ (13.048.582 ). Foi despezado en Chittagong (Bangladesh) o 8/3/2012
A plataforma semisumerxible Drillmar I foi a primeira construción offshore de Astano
A botadura foi o 15/9/1989 para o armador "Drillmar Energy", cunha eslora de 91 metros, 13.572 toneladas de peso morto, e con capacidade para operar en profundidades de ata 457 metros
O FPSO Petrojarl Foinaven foi o proxecto tecnicamente máis ambicioso que Astano acometeu no campo da construción naval offshore
A botadura da sección central foi o 28/8/1995 para o armador "Golar-Nor Offshore", cunha eslora de 240 metros e 44.767 toneladas de peso morto. Posteriormente uniuse no dique seco de Astano coa proa e a popa do Anadyr (buque para reparación de submarinos)
O seu presuposto foi de 36.000 millóns de pesetas (216.364.357,58 )
O Captain FPSO foi o primeiro FPSO en botarse coa planta de proceso instalada
A botadura (de proa) foi o 2/7/1996 para o armador "Texaco North Sea UK", cunha eslora de 214 metros, 88.326 toneladas de peso morto e cunha capacidade de almacenamento de 600.000 barrís. O seu presuposto foi de 26.000 millones de pesetas (216.364.357,58 )
O Discoverer Enterprise foi a maior plataforma de perforación do mundo, e a primeira en levar a cabo de forma dual as capacidades de perforación e prospección dos pozos petrolíferos, e en utilizar os propulsores dinámicos para extraer o cru e envialo a un barco auxiliar
A botadura foi o 12/12/1997 para o armador "Transocean Offshore", cunha eslora de 255 m. e 69.500 toneladas de peso morto
O seu presuposto foi de 37.436.850.000 pts. (225.000.000 )
O 13/1/1998 unha borrasca con refachos de vento que chegaron a alcanzar os 170 km/h, provocou que o Discoverer Enterprise, a maior plataforma de perforación do mundo con 254 metros de eslora, rompese as 16 estachas coas que estaba amarrada ao peirao do estaleiro e encaixásese na ponte das Pías. O forte impacto ocasionou o afundimento de cen metros da estrutura viaria. O Buque só sufriu algunhas abolladuras no casco
O FPSO Farwah foi a derradeira construción offshore de Astano
A botadura foi o 7/10/2002 para o armador "Exmar Offshore", cunha eslora de 211 metros e 135.514 toneladas de peso morto
O seu presuposto foi de 30.000 millones de pesetas (180.303.631,32 )
A barcaza para a planta de proceso de gas licuado do proxecto Snohvit foi a derradeira construcción de Astano
A botadura foi o 6/8/2003 para o armador "Statoil", cunha eslora de 154 metros e 8000 m² de superficie
A planta rematouse nas instalacións de "Dragados Offshore" en Puerto Real (Cádiz), e posteriormente foi trasladada á terminal de GNL na illa de Melkoya (Noruega)